خط تولید دوغ

د-وغ-1

تاریخ انتشار : 

1399/08/22

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]

فیلم خط تولید دوغ

اگر به دنبال راه اندازی خط تولید دوغ هستید فراز صنعت از صفر تا صد تولید همراه شما است. در ابتدای کار پیشنهاد می شود دو نمونه ویدیو از دستگاه های فراز صنعت برای خط تولید دوغ را مشاهده کنید (ویدیوهای بیشتر انتهای مقاله) و بعد می توانید جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها با شماره های زیر تماس بگیرید:

مدیریت: ۰۹۱۵۶۰۰۰۰۸۷

مهندس فنی: ۰۹۱۵۹۱۵۲۰۱۰

پاسخگوی واتس آپ: ۰۹۱۵۶۶۶۴۴۳۹

تمامی دستگاه های شرکت فراز صنعت به صورت رقابتی قیمت گذاری شده است و با بالاترین کیفیت ممکن تولید می شود + دارای ۲ سال گارانتی ویژه + ۱۰ سال خدمات پس از فروش با پشتیبانی قوی + نصب و راه اندازی رایگان می باشد.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]

[wp-svg-icons icon=”checkmark-circle” wrap=”i”]خط كامل مايعات رقيق مانند دوغ ،آب معدنی و ..:

[aparat id=’C3q5u’]

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]

[wp-svg-icons icon=”arrow-left-3″ wrap=”i”]فيلم خط توليد دوغ و تجهيزات مورد نياز:

[aparat id=’B86ps’]

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]

ماشين آلات خط تولید دوغ فرازصنعت در مشهد

خط توليد دوغ يا لبنیات بر مبنای مشخصات محصولات نهایی تولیدی انجام می گيرد و عملکرد تجهیزات به کار رفته در خط تولید نیز همیشه بر مبنای استانداردهای رسمی و بین المللی تعریف می شود و در کنار آن ایمنی و بهداشت نیز به عنوان جزء لاینفکی از خطوط تولید مدرن و پیشرفته شرکت فراز صنعت  استفاده می شود، افتخار ما رضایت مشتریان و ارتباط مداوم با شما عزيزان است.

 

خط تولید دوغ سنتی

تولید دوغ سنتی

توسط دستگاه تولید دوغ سنتی می توان یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ما ایرانیان را که دوغ نام دارد تولید کرد. دوغ انواع مختلفی دارد که در دو نوع کلی: به گازدار و بدون گاز تقسیم می شود و هرکدام از آن، خود تقسیم بندی جداگانه ای دارد مانند انواع دوغ های محلی با نام های مختلف،دوغ کفیر،دوغ گرمادیده و غيره .

دوغ گازدار فراورده‌ای است که بعد از فراوری به روش اول به آن گاز کربنیک تزریق می‌شود، دوغ حرارت دیدهٔ بدون گاز فراورده‌ای است که بعد از فرایند آن به روش اول، برای افزایش قابلیت نگهداری و جلوگیری از تولید گاز تحت تأثیر فرایند حرارتی قرار داده می شود. دوغ حرارت دیدهٔ گازدار فراورده‌ای است که بعد از فرایند آن، برای ایجاد گاز در اثر تخمیر طبیعی، باکتری های ترموفیل مورد استفاده در تولید ماست (استرپتوکوکوس ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس دبروکی بولگاریکوس) به آن اضافه می شود.

کارخانه دوغ

اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید کارخانه دوغ احداث کنید فراز صنعت می تواند با توجه به میزان بودجه شما خط تولید دوغ سنتی را به صورت سفارشی در کارخانه و یا کارگاه شما ایجاد کند. تمامی  دستگاه های خط تولید دوغ سنتی با بهترین کیفیت ساخته شده است و ما می توانیم با گارانتی قیمت و کیفیت محصول را به شما تحویل بدهیم.

هزینه راه اندازی خط تولید دوغ

هزینه راه اندازی خط تولید دوغ بستگی به شما دارد. چه میزان تولید مد نظر شما است آیا می خواهید کارخانه ای مجهز احداث کنید و یا این که در کارگاهی کوچک کار خود را استارت بزنید. شرکت فراز صنعت به عنوان تولید کننده خط تولید دوغ تمامی دستگاه های مورد نیاز شما را می تواند به صورت سفارشی تولید کند و در سریع ترین زمان ممکن تحویل بدهد. فراز صنعت با استراتژی فروش مستقیم و حذف هزینه های اضافی  توانسته است تمامی محصولات خود را با قیمت رقابتی تولید و عرضه کند و با ۲ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش تحویل شما بدهد. شما می توانید با مقایسه قیمت ها و کیفیت ها بهترین دستگاه را برای خود خریداری کنید. در صورت نیاز به مشاوره رایگان جهت راه اندازی خط تولید دوغ و خرید دستگاه می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

مشاوره رایگان برای ایجاد خط تولید دوغ

شماره تماس: ۰۹۱۵۶۰۰۰۰۸۷

شماره تماس دوم: ۰۹۱۵۹۱۵۲۰۱۰

واتساپ: ۰۹۱۵۶۶۶۴۴۳۹

دستگاه تولید دوغ خانگی

برخی از افراد مایل هستند در گوشه ای از منزل به تولید دوغ خانگی بپردازند ما برای شما دستگاه تولید دوغ خانگی را طراحی و تولید می کنیم که با کمترین هزینه بتوانید خط تولید خانگی خود را راه بیندازید. فراز صنعت امروز افتخار این را دارد که توانسته انواع خط تولید را در کشور راه اندازی کند و با ارائه بهترین استراتژی ها بیشترین خدمت را به تولید کننده ها کرده است. هم اکنون ما همراه تولید کنندگان بزرگی در کشور هستیم.

روش راه اندازی خط تولید دوغ

دوغ ها به دو روش صنعتی و سنتی در خط توليد مواد غذايی توليد می شوند، در روش صنعتی نیاز به دستگاه ها و انجام اعمال خاصی برای توليد است و دوغ بدون استفاده از ماست و فقط از شير تهیه می شود كه بسيار پر هزينه و نيازمند كارخانه بسيار مجهز است اما در تهیه دوغ سنتی ماست و آب در مخزن مخلوط می شود، طعم مورد نظر به ان اضافه شده و به دستگاه پركن جهت تزريق منتقل می گردد ، بعد از فرایند پرکردن دوغ در ظرف مناسب جت پرینتر تاریخ می زند، روی ظرف برچسب مورد نظر ليبل زده می شود و جهت بسته بندی شیرینگ می شود .

دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز خط توليد دوغ فرازصنعت

مخزن استیل و ذخيره دوغ

براي راه اندازی مواد غذايی همچون دوغ ابتدا برای تهيه آن، نياز به دستگاه تصفيه آب داريم كه بعد از مرحله تصفیه آب و بدست آوردن آب آشامیدنی، آب وارد مخزن های ذخیره می شود و از طرفی دیگر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دوغ که بستگی به فرمولاسیون دوغ و سلیقه تولیدکننده دارد در مخزن های دیگر ذخیره می شود. سپس توسط سیستم انتقال به میکسر وارد شده و با هم ترکیب می شوند و آماده تزريق می شوند.

مخزن ساخت تولید دوغ

دستگاه پرکن مایعات مورد نياز دوغ

پركن روتاری دوغ همراه با درب گذار و دربند اتومات برای خط توليد دوغ

بعد از این مرحله فیلتراسیون، عمليات پركن ،درب بندي و انتقال بر روي نوار بصورت مكانيكي توسط دستگاه پركن ۱۲ نازل روتاري مايعات رقيق يا ۴ نازل مايعات رقيق همراه با دربند و درب گذار انجام مي گيرد. دستگاه پركن قابليت تغيير نازل بنا به سفارش مشتري را دارد و دستگاه داراي مخزن درب با ۴۰۰۰ درب است و ظرفيت توليد دستگاه پركن ۳۰۰۰بطري ۱/۵ ليتري در ساعت مي باشد.

دستگاه لیبل زن برچسب بطری

بطري ها بعد از عمليات پركن، بر روی نوار منتقل شده و براي برچسب زدن وارد دستگاه ليبل زن  می شوند و اطلاعات مربوط به محصول نظير تاريخ توليد،انقضا و … از طريق ليبل به بطری مورد نظر چسبانده می شود.

جت پرینتر در خط تولید دوغ

بعد از عمليات ليبل زنی، بطری ها براي چاپ اطلاعات محصول، توسط دستگاه جت پرينتر اطلاعات لازم بر روي بطری درج می گردد كه شامل تاريخ توليد، انقضا و ديگر مشخصات محصول است.

دستگاه جت پرينتر يراي مصارف خط توليد دوغ

 

دستگاه شیرینگ پک

بطری ها بعد از سپری كردن تمام فرآيندهاي بالا براي عرضه به بازار نياز به بسته بندي دارند، بطری ها توسط دستگاه شيرينگ پک اتومات يا نيمه اتومات در بسته بندي هاي مورد نظركه معمولا در بسته های ۲ الي ۳ رديفه هستند، توسط دستگاه بسته بندی می شوند و برای عرضه به بازار آماده ميشوند.

توليدكنندگان عزيز می توانند با توجه به نياز و سرمايه  خود از دستگاه شيرينگ تک لاين يا شيرينگ های شوتردار نيمه اتومات جهت تسريع در امر بسته بندی محصولات خود را برای خط توليد دوغ تهيه كنند و باعث افزايش بسته بندی  محصولات خود شوند.

دستگاه چسب زن کارتن در خط تولید دوغ

دستگاه چسب زن کارتن در خط تولید دوغ

دستگاه چسب زن کارتن در خط تولید دوغ

عملیات بسته بندی معمولا در خط تولید دوغ توسط دستگاه شیرینگ انجام می شود اما ممکن است تولید کنندگان به دلایلی از دستگاه چسب زن کارتن استفاده کنند بسته بندی توسط این دستگاه به این گونه است که محصولات داخل کارتن ها جهت بسته بسته بندی قرار می گیرد و عملیات چسب زنی آن توسط دستگاه چسب زن انجام می شود.

دوغ چیست؟

دوغ در گذشته یکی از فراورده‌های جانبی کره محسوب می‌شد. برای تهیهٔ آن، ابتدا ماست پرچرب را با آب رقیق می‌كردند، سپس با استفاده از مشک، چربی آن جدا شده و باقی‌مانده به‌عنوان دوغ مصرف می‌شد.

امروزه با تغییر در روند تولید کره به لحاظ تکنولوژی، روش تولید دوغ نیز به‌عنوان نوشیدنی تخمیری شیری تغییر یافته‌است. تولید صنعتی دوغ بدون گاز و دوغ گازدار در ایران سابقه‌ای بیش از چهل سال دارد و با توجه به نحوه تولید این فراورده، می‌توان آن را به انواع زیر تقسیم کرد: دوغ، دوغ گازدار، دوغ حرارت دیده بدون گاز، دوغ حرارت دیده گازدار. در حال حاضر، استاندارد بین‌المللی این نوشیدنی به نام ایران ثبت شده و به عنوان میراث فرهنگی غذا شناخته می‌شود.

فرمولاسیون انواع دوغ

یکی از مهم ترین بخش ها در خط توليد دوغ ایجاد یک فرمولاسیون خوب و مناسب برای تولید دوغ می باشد ایجاد یک فرمولاسیون نیاز به تحقیقات و ازمایشات بسیاری دارد.

ویژگی های دوغ خوب

دوغ فراورده ای است که از رقیق کردن ماست با آب آشامیدنی و یا معدنی و یا آب پنیر تخمیر شده بدست می آید. رنگ آن باید سفید باشد و دارای طعم و بوی مخصوص خودش باشد. دوغ تامیین کننده یک چهارم نیاز روزانه بدن به کلسیم و حاویی ویتامین های B12 , B2 , B6 است و از این رو قوی کننده استخوان می باشد .

وجود باکتری های مفیدی مانند استرپتوکوکوس، ترموفیلیوس و لاکتوباسیلوس بولگارس اثرات بسیار مفیدی بر سلامت دستگاه گوارش دارد و مانع رشد ارگانیسم های مضر می شود .

خط توليد دوغ در مشهدشرایط نگه داری دوغ

pH ماست اسیدی است و اسید لاکتیک بالایی دارد و به همین دلیل، اجازه ی رشد به خیلی از میکروب‌ ها را نمی ‌دهد. مساله‌ ای که با دوغ داریم این است که دوغ‌ های سنتی از نظر آب و مواد معطر مثل سبزیجات و عرقیاتی که به آن اضافه می ‌شود از نظر بهداشتی مشکوک‌ هستند

خط توليد دوغموارد متعددی از آلودگی‌ های میکروبی در این نوع از نوشیدنی‌ ها در آزمایشگاه‌ ها به اثبات رسیده است. در مورد دوغ‌ های صنعتی نیز اگر وقتی دوغ تولید می ‌شود زنجیره ی حمل و نقل اش، در شرایط سرمایی مناسبی باشد، یعنی از کامیون ‌های یخچال‌ دار با دمای معمولا بین ۴ تا ۸ درجه سانتی ‌گراد بالای صفر استفاده شود، اغلب مشکل خاصی ایجاد نمی ‌شود؛ البته به شرطی که در مغازه هم در یخچال نگهداری شود.

متاسفانه برخی مغازه‌ داران، دوغ را در بیرون از یخچال می ‌گذارند. این مساله به ویژه در فصل گرما باعث می ‌شود که هم گاز زیادی در دوغ تولید شود و هم مزه‌ اش بیش از حد ترش ‌شود و حتی به تلخی بزند.یعنی آنزیم‌ های تجزیه ‌کننده پروتئین فعال شده و در نهایت مزه نامناسبی ایجاد کنند و تاریخ انقضا سریع‌ تر از آن چه روی بطری نوشته شده است، فرا می رسد؛ زیرا تاریخ انقضای درج شده را به شرط نگهداری دوغ در یخچال تخمین زده‌ اند.

برای حفظ کیفیت انواع دوغ گازدار و بدون گاز و افزایش زمان ماندگاری آن بهتر است در یخچال و در مکانی به دور از تابش مستقیم آفتاب نگه داری شود هرچند نگه داری از آن در مکانی با دمایی معمولی مشکلی ایجاد نمی کند.

مزایای خرید از فراز صنعت

خرید خط تولید دوغ از شرکت فراز صنعت دارای مزایایی است که در جهت مشتری مداری و جلب رضایت شما در حال انجام است که بهتر است قبل از خرید آن ها را مطالعه نمایید ویژگی های محصول خریداری شده از فراز صنعت به شرح زیر است:

  • فروش مستقیم و بدون واسطه با قیمت رقابتی توسط شرکت تولیدی فراز صنعت
  • گارانتی بدون قید و شر ۲ ساله
  • خدمات پس از فروش ۱۰ سال با پشتیبانی بسیار قوی و مهندسین باتجربه
  • نصب و راه اندازی رایگان خط تولید دوغ در محل شما
  • حضور مدیر محترم فراز صنعت تا اتمام نصب و راه اندازی خط تولید و پاسخگویی به سوالات شما
  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت با طول عمر بالا
  • امکان ارسال به خارج از کشور
  • و مزایای دیگری که بعد از خرید متوجه آن خواهید شد

براي اطلاعات بيشتر در خصوص مشاوره و خريد مي توانيد با مشاورين ما در ارتباط باشيد.

[wp-svg-icons icon=”phone” wrap=”i”] كارشناسان:۰۹۱۵۶۰۰۰۰۸۷/ ۰۹۱۵۹۱۵۲۰۱۰

[wp-svg-icons icon=”mobile” wrap=”i”] پاسخگوي واتساپ: ۰۹۱۵۶۶۶۴۴۳۹

 [wp-svg-icons icon=”arrow-left-3″ wrap=”i”]فيلم خط توليد دوغ و تجهيزات مورد نياز:

[aparat id=’B86ps’]

[wp-svg-icons icon=”checkmark-circle” wrap=”i”]خط كامل مايعات رقيق مانند دوغ ،آب معدني و ..:

[aparat id=’C3q5u’]

[wp-svg-icons icon=”checkmark-circle” wrap=”i”]فيلم دستگاه شيرينگ پك:

[aparat id=’dfhIA’]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]