مراحل گرفتن مجوز تولید مایع ظرفشویی

مراحل-گرفتن-مجوز-تولید-مایع-ظرفشویی-فراز-صنعت

تاریخ انتشار : 

1402/04/21
1/5 - (1 امتیاز)

مراحل گرفتن مجوز تولید مایع ظرفشویی سخت است یا آسان؟ این سوال اکثر افرادی است که به تازگی می خواهند خط تولید مواد شوینده را برای خود راه اندازی کنند؛ به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم و مراحل گرفتن مجوز تولید مایع ظرفشویی را توضیح می دهیم. اگر شما هم قصد راه اندازی کارگاه خط تولید مواد شوینده دارید پیشنهاد می شود تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید.

آیا بدون مجوز امکان راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی وجود دارد؟

تولید مواد شوینده نسبت به مواد غذایی نظارت کمتری دارد و حساسیت کمتری برای آن وجود دارد. اما اگر قصد دارید کسب و کاری با آینده طولانی مدت داشته باشید بهتر است از روزهای اول راه اندازی خط تولید خود به فکر دریافت مجوز باشید تا در آینده با مشکلات احتمالی مواجه نشوید.

مراحل گرفتن مجوز تولید مایع ظرفشویی به شرح زیر می باشد:

  1. اولین قدم کسب پروانه تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت بهداشت؛
  2. فضای مناسب کارگاه تولیدی که فاصله مناسب از منطقه مسکونی را داشته باشد، سالن تولید با تجهیزات مناسب: از قبیل (حوضچه ضد عفونی، تهویه هوا و…) زیربنا استاندارد و فواصل بین دستگاه ها حدود ۱ متر باشد؛
  3. تجهیزات خطوط تولید باید دارای ویژگی هایی باشد که بتوان از سازمان غذا و دارو اقدام به اخذ مجوز کرد: مخزن ساخت ضد زنگ و ضد اسید باید از جنس استنلس (استیل) باشد، مخلوط کن و فیلتر (صافی) استاندارد باشد، جنس پمپ های انتقال مواد اولیه از جنس مناسب، دستگاه پرکن مایعات متناسب با نوع محصول انتخاب شود، دستگاه تصفیه آب استاندارد و… ؛
  4. فرمول مایع ظرفشویی مورد تایید اداره کل نظارت مواد غذایی و بهداشتی باشد و روی محصول درج شود؛
  5. حضور مسئول فنی با مدرک حداقل کارشناسی و مورد تایید معاونت غذا و دارو ضروری است؛
  6. برای دریافت آرم سیب سلامت باید به سازمان بهداشت مراجعه کرد.
کلیک کن به کارت میاد!  مشخصات فنی دستگاه شیرینگ پک

مواردی که گفته شد به صورت کلی است و باید گذرانده شود تا در نهایت شما بتوانید مجوز مربوط به خط تولید مایع ظرفشویی را بگیرید. بسیاری از تولید کنندگان خط تولید مواد شوینده در گرفتن مجوز سهل انگاری می کنند. درست است بدون اخذ مجوز نیز می تواند اقدام به تولید کرد اما برای برند سازی و رشد مجموعه خود باید با مجوز پیش بروید تا در آینده در مسیر رشد دچار چالش نشوید.

آیا تولید مایع ظرفشویی در خانه امکان پذیر است؟

همان طور که گفتیم برای راه اندازی خط تولید باید مراحل گرفتن مجوز تولید مایع ظرفشویی را پشت سر گذراند اما این که آیا می شود در خانه خط تولید خود را استارت زد و محصولات خود را به فروش رساند؟ اگر بخواهیم صادقانه در این زمینه گفتگو کنیم باید بگوییم در بین مجوزهای مرتبط به مشاغل خانگی مجوزی برای تولید مواد شوینده تعریف نشده است پس با این اوصاف تولید مایع ظرفشویی و یا هر ماده شوینده ای در منزل غیر قانونی می باشد.

اما ما شاهد هستیم بسیاری از تولید کنندگان هم اکنون محصول خود را در فضای کوچکی مثل انباری، زیرزمین و… در محیط خانگی خود تولید می کنند و تاکنون از این مسیر درآمد مطلوبی به دست آورده اند.

نکته کار این جا است که شما نمی توانید محصول خود را با برند مشخص در فروشگاه های معتبر به فروش برسانید و باید به صورت فله ای فروش خود را انجام دهید که می توانید به هتل ها، مدارس، رستوران ها و… فروخت حتی در بعضی از سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد شوینده این گونه محصولات چون قیمت مناسب تری دارد و مشتری گمان می کند که به صرفه تر است انجام می شود.

کلیک کن به کارت میاد!  فروش خط تولید

شرکت فراز صنعت با بیش از ۲۰ سال سابقه راه اندازی انواع خط تولید، هم اکنون تمامی تجهیزات خود را با رعایت نکات و استانداردهای مورد نیاز برای اخذ مجوز طراحی و تولید کرده است بدین منظور شما برای اخذ مجوزها نسبت به غیر اصولی بودن تجهیزات خود نگرانی ندارید و می توانید اقدام به اخذ مجوز،  البته با داشتن تمامی شرایط لازم نمایید.

سوالات متداول

  1. آیا استفاده از نام برند، نشان سیب سلامت و علامت استاندارد یک شرکت در واحد تولیدی دیگر با عنوان اعطای نمایندگی قانونی است؟

خیر. در این صورت قانون گذار علاوه بر واحد تولیدی، شرکت مبدا که این گونه مجوزات داده است را مورد پیگیری قرار می دهد.

  1. قانون گذار چه حکمی برای واحدهای تولیدی غیر قانونی در زیر زمین ها، مغازه ها و در کل محیط های غیر استاندارد قرار داده است؟

در ابتدا پلمپ واحد تولیدی و بعد از آن ۲ تا ۱۳ سال حبس ممکن است برای آن در نظر گرفته شود.