چگونه یک کارخانه تاسیس کنیم؟

چگونه-یک-کارخانه-تاسیس-کنیم

تاریخ انتشار : 

1401/08/05
3.5/5 - (2 امتیاز)

چگونه یک کارخانه تاسیس کنیم امروزه سوال کارآفرینان بسیاری است که قصد راه اندازی خط تولید دارند. بسیاری از افرادی که قصد تولید و صادرات دارند با فراز صنعت تماس گرفته و مشاوره رایگان می گیرند در صورت نیاز به مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها با شماره های زیر تماس بگیرید:

مدیریت: ۰۹۱۵۶۰۰۰۰۸۷

مهندس فنی: ۰۹۱۵۹۱۵۲۰۱۰

پاسخگوی واتس آپ: ۰۹۱۵۶۶۶۴۴۳۹

تمامی دستگاه های شرکت فراز صنعت به صورت رقابتی قیمت گذاری شده است و با بالاترین کیفیت ممکن تولید می شود + دارای ۲ سال گارانتی ویژه + ۱۰ سال خدمات پس از فروش با پشتیبانی قوی + نصب و راه اندازی رایگان می باشد.

چگونه یک کارخانه تاسیس کنیم؟ این سوال خیلی از افرادی است که قصد کارافرینی دارند و در ابتدای تصمیم گیری از خود می پرسند. بسیاری از افراد گمان می کنند راه اندازی کارخانه تولیدی کار بسیار سختی است و نیاز به سرمایه های کلان و یا درگیری های بسیار دارد.

در صورتی که این طور نیست. درست است استارت هرکاری چالش ها و سختی هایی به همراه دارد اما تولید و فروش درآمدی خوبی هم به همراه دارد که بعد از مدتی، یاداوری سختی ها بسیار شیرین به نظر می رسد.

زمانی که شما به فکر راه اندازی کسب و کاری هستید و از خود پرسیدید که چگونه یک کارخانه تاسیس کنیم این همان آغاز راهی است که شما را به سمت موفقیت می کشاند.

شاید شما فرد موفقی هستید که در زمینه های مختلف مهارت دارید اما هیچ گاه به فکر تاسیس کارخانه نیفتادید. فراز صنعت به عنوان یک شرکت تولیدی تجاری که تاکنون صدها کارخانه برای کارآفرینان داخلی و خارجی تاسیس کرده است، امروز تجربیات خود را با شما به اشتراک می گذارد.

چگونه یک کارخانه راه اندازی کنیم؟

راه اندازی کارخانه نیاز به یک سری مقدمات دارد که اگر می خواهید کار شما به صورت قانونی پیش برود باید به ترتیب آن ها را انجام دهید.

کلیک کن به کارت میاد!  خط تولید و بسته بندی رب

البته بسیاری از افراد هستند که بعد از تاسیس کارخانه و در حین انجام کار شروع به انجام کارهای قانونی آن می کنند. با ما همراه باشید تا بعد از مطالعه این مقاله بتوانید با کم ترین بودجه بهترین کارخانه تولیدی را برای خود راه اندازی کنید.

جواز تاسیس

اگر بخواهیم از نگاه قانون پیش برویم برای احداث کارخانه تولیدی نیاز به جواز تاسیس دارید و باید موارد زیر را انجام دهید:

  1. دریافت موافقت اصولی از وزارت صنایع؛
  2. اخذ پروانه احداث؛
  3. دریافت پروانه بهره برداری؛

شرایط ثبت شرکت و مراحل تاسیس کارخانه

خب حالا نوبت آن است که یک سری مدارک و شرایط را به عنوان مقدمه برای تاسیس کارخانه آماده کنید که به شرح زیر است:

  • ابتدا باید محصولی که می خواهید تولید کنید را مشخص کنید (پیشنهاد می کنم مقاله خط تولید با درامد تضمینی را مطالعه کنید)؛
  • تهیه یک طرح توجیهی برای برآورد هزینه ها و هرآنچه که مربوط به تولید شما است؛
  • تامین مالی خود را باید مشخص کنید؛
  • جهت اخذ جواز تاسیس به وزارت صنایع و معادن مراجعه کنید؛
  • آماده سازی مدارک لازم برای اخذ جواز تاسیس حقیقی (به صورت شخصی) از قبیل: کپی کارت ملی، کپی شناسنامه، تکمیل فرم پرسشنامه اخذ جواز تاسیس (طرح توجیهی)
  • آماده سازی مدارک لازم برای اخذ جواز تاسیس حقوقی (به صورت شرکتی) از قبیل: کپی آگهی تاسیس شرکت، روزنانه رسمی تاسیس شرکت، کپی آگهی آخرین تغییرات شرکت، کپی کارت ملی، شناسنامه مدیرعامل شرکت، کپی شرکتنامه یا اظهارنامه شرکت، مهر شرکت، سربرگ شرکت، تکمیل فرم پرسشنامه اخذ جواز تاسیس (طرح توجیهی)
  • مکان مورد نظر را آماده کنید؛
  • دستگاه های مورد نیاز را خریداری کنید؛
  • سیستم های اداری، فروش و… را راه اندازی کنید؛

این ها مواردی است که برای تاسیس کارخانه تولیدی باید پیگیری و انجام شود چه به صورت حقیقی و چه به صورت حقوقی.

آیا بدون مجوز می توان کارخانه تاسیس کرد؟

بله بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک بعد از تاسیس کارخانه و راه اندازی خط تولید به مرور مدارک خود را آماده می کنند و بدون این که در مسیر اداری اذیت شوند نسبت به اخذ مجوزها اقدام می کنند. معمولا نظارت در خط تولید مواد شوینده نسبت به دیگر صنایع کمتر می باشد اما بهتر است در هر صورت کار خود را با مجوز پیش ببرید تا با خیال آسوده مسیر تولید را پیش ببرید.

کلیک کن به کارت میاد!  خط تولید دوغ

آنچه که در تاسیس کارخانه لازم است این است که شما محصول تولیدی خود را انتخاب کنید و با تهیه دستگاه ها خط تولید خود را راه بیندازید.

هم اکنون تولید کننده های خانگی بسیاری داریم که در محیط منزل خود اقدام به راه اندازی خط تولید کرده اند. بسیاری از افراد برای استارت کار خود کارخانه خانگی راه اندازی کرده اند و تولید را از منزل خود شروع کرده اند. یکی از پرتقاضاترین دستگاه ها برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده به صورت خانگی است زیرا درامد بسیار بالایی نیز دارد. بسیاری از تولید کنندگان در ابتدای فعالیت خود از مکان کوچک و با حجم تولید پایین تر فعالیت خود را استارت زده اند.

وام تاسیس کارخانه

گاهی افراد به هنگام مواجهه با سوال چگونه یک کارخانه تاسیس کنیم؟ اولین چیزی که به ذهن آن ها می آید کمبود نقدینگی است. کمبود نقدینگی ممکن است بسیاری از کارآفرینان را از ادامه راه باز دارد به همین دلیل در این جا سه نوع وام تاسیس کارخانه را معرفی می کنیم.

  • وام راه اندازی کارخانه: این وام در ابتدای فعالیت کارخانه جهت تامین بخشی از سرمایه تاسیس کارخانه پرداخت می شود به عنوان مثال برای خرید ماشین آلات، راه اندازی خط تولید و ساخت ساختمان کارخانه مصرف می شود؛
  • وام سرمایه در گردش: در بعضی موارد کارخانه ها با کاهش سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه مواجه می شوند که می توان از این وام در بازه های زمانی مختلف، برای تامین بخشی از نیازها دریافت کرد؛
  • وام توسعه کارخانه: این وام زمانی تعلق می گیرد که شما قصد دارید کارخانه خود را ارتقاء دهید. این وام جهت خرید ماشین آلات پیشرفته تر و توسعه خط تولید پرداخت می شود؛

کار تولیدی با سرمایه کم

اگر شما جزء افرادی هستید که قصد دارید یک کار تولیدی را با سرمایه کم ایجاد کنید مقاله چگونه یک کارخانه تاسیس کنیم برای شما نیز بسیار مفید می باشد.

شرکت فراز صنعت به عنوان تولید کننده انواع ماشین آلات صنعتی به کارآفرینان عزیز کمک می کند تا خط تولید خود را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت راه اندازی کنند.

کلیک کن به کارت میاد!  خط تولید و بسته بندی روغن آفتابگردان

بعد از مشاوره و اقدام برای خرید دستگاه های مورد نیاز، شرکت فراز صنعت تمامی دستگاه های خود را با ۲ سال گارانتی به شما تحویل می دهد. از ابتدای راه اندازی خط تولید تا ۱۰ سال همراه شما هستیم تا بتوانید با قدرت بیشتری فعالیت خود را شروع کنید و در طول ۱۰ سال می توانید از تجربیات و خدمات فراز صنعت در پیشبرد اهداف خود بهره ببرید.

در صورت نیاز می توانید مقاله سودآورترین خط تولید را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

قیمت دستگاه ها برای تاسیس کارخانه

شرکت فراز صنعت تمامی دستگاه ها را به صورت کاملا منصفانه و رقابتی قیمت گذاری کرده است و شما می توانید دستگاه های مورد نیاز خود را با تضمین قیمت و تضمین کیفیت از فراز صنعت دریافت نمایید.

چگونه یک شرکت بسته بندی تاسیس کنیم؟

اگر می خواهید شرکت بسته بندی برای خود تاسیس کنید فراز صنعت می توانید تمامی دستگاه های مورد نیاز شما را در زمینه های مختلف از جمله صنایع دارویی، غذایی و شیمیایی تامین کند که دایره این صنعت گستردگی بسیاری دارد.

تجهیزات فراز صنعت به شرح زیر است:

مزایای راه اندازی خط تولید توسط شرکت فراز صنعت

فراز صنعت ویژگی ها و مزایایی را قرار داده است که در نهایت منجر به رضایت بیشتر مشتریان می شود ما در این مقاله (چگونه یک کارخانه تاسیس کنیم) برخی از این ویژگی ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • تولید دستگاه ها با بالاترین سطح کیفی و مطابق با استانداردهای جهانی
  • تضمین کیفیت + تضمین قیمت
  • گارانتی ۲۴ ماهه بدون قید و شرط
  • خدمات پس از فروش ۱۰ ساله با پشتیبانی بسیار قوی و ۲۴ ساعته
  • امکان تولید سفارشی دستگاه ها مطابق با بودجه و نیاز مشتریان
  • نصب و راه اندازی رایگان خط تولید در محل مشتری
  • آموزش پرسنل شما در راستای عملکرد بهتر دستگاه ها
  • بازدید دوره ای کارشناسان فراز صنعت از محل تولید کنندگان جهت اطمینان از عملکرد مثبت دستگاه ها
  • جلب رضایت مشتریان با ارائه خدمات تلفنی و حضوری
  • و بسیاری از خدمات دیگر که بعد از خرید متوجه آن خواهید شد.