چگونه محصول خود را بفروشیم؟

چگونه-محصول-خود-را-بفروشیم-فراز-صنعت

تاریخ انتشار : 

دی 26, 1402
5/5 - (1 امتیاز)

چگونه محصول خود را بفروشیم؟ این سوالی است که بسیاری از افراد تازه کار که قصد دارند کسب و کار تولیدی راه بیندازند از فراز صنعت می پرسند.

مشاورین فراز صنعت بارها با این سوال که چگونه بفروشیم وقتی مشتری نیست؟ و امثال این سوال مواجه شده اند به همین دلیل قصد پاسخگویی و مشاوره کاملی در این مقاله داریم. نکته جالب این جا است که این افراد هنوز کسب و کار تولیدی خود را راه اندازی نکرده اند و ترس این که نتوانند محصول خود را بفروشند مانع از راه اندازی کسب و کار آن ها شده است.

ما در این جا به عنوان با سابقه ترین شرکت راه اندازی انواع خط تولید قصد داریم در مورد فروش محصول کمی بیشتر صحبت کنیم و نگرانی های کارآفرینان جدید را در رابطه با تولید و فروش را برطرف کنیم.

در واقع ما در این مقاله قرار است به لیستی از سوالات شما که در طول مشاوره ها برخورد کرده ایم پاسخ دهیم و اگر سوال جدیدی دارید می توانید در قسمت نظرات در انتهای صفحه سوال خود را ثبت کنید.

انتخاب کسب و کار تولیدی برای شروع کار

در ابتدای کار شما باید یک کسب و کار و یک محصول را برای تولید انتخاب کنید. یعنی باید بدانید که قرار است چه اتفاقی بیفتد، بازار کار شما چگونه است، مشتریان شما چه کسانی هستند و آیا امکان فروش محصولات شما وجود دارد یا خیر؟

ما در گذشته سه گروه کسب و کار تولیدی را معرفی کرده ایم که در این جا به طور خلاصه مطرح می کنیم.

کسب و کار تولیدی مواد شوینده

ما بارها برای مشتریان خود از بازار داغ مواد شوینده صحبت کرده ایم و گفته ایم که با راه اندازی خط تولید مواد شوینده می توانید در این بازار پرتقاضا سهم خود را داشته باشید.

محصولات شوینده یکی از پرفروش ترین اقلام در سبد کالای خانواده ها می باشد و همین طور این محصول در تمامی ادارات، کارخانه ها، کارگاه ها، بیمارستان ها، کارواش ها، هتل ها، رستوران ها و… کاربرد زیادی دارد و همگی جزء متقاضیان محصولات شوینده هستند.

به همین دلیل می توانید به راحتی با سرمایه های مختلفی خط تولید مواد شوینده را راه اندازی کنید.

  • با سرمایه ۴۵۰ میلیون تومان می توانید خط تولید مواد شوینده را به صورت نیمه اتوماتیک راه اندازی کنید؛
  • با سرمایه ۷۰۰ میلیون می توانید خط تولید مواد شوینده را به صورت نیمه اتوماتیک ولی در مقیاس بزرگتر راه اندازی کنید؛
  • با سرمایه دو میلیارد می توانید خط تولید مواد شوینده را به صورت تمام اتوماتیک راه اندازی کنید.
کلیک کن به کارت میاد!  چاپ لیبل بر روی ظروف با دستگاه لیبل زن

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مربوط به خط تولید مواد شوینده مراجعه کنید.

راه اندازی کسب و کار تولید مواد غذایی

تولید مواد غذایی نیز طیف گسترده ای دارد و شامل روغن ها، رب ها، سس ها، نوشیدنی ها، مربا، عسل و… می شود.

تولید مواد غذایی نیز مشخص است که همیشه جزء پر فروش ترین محصولات بوده و هست؛ به همین دلیل راه اندازی خط تولید هر کدام از اقلام مواد غذایی در صورتی که همراه با استراتژی و هدفمند باشد فروش خوبی می تواند داشته باشد.

راه اندازی کسب و کار تولید مواد صنعتی شیمیایی

تولید مواد شیمیایی صنعتی از قبیل آب رادیاتور، ضد یخ، روغن ماشین، تولید سم، کود مایع و… می باشد و تولید این محصولات نیاز به پیش زمینه قبلی یا مطالعه بیشتر در مورد کسب و کار دارد و مسلما بعد از شناسایی بازار فروش و سود مطلوبی دارد.

این نکته را نیز در نظر بگیرید زمانی که شما تولید را انتخاب می کنید یعنی صاحب برند شده اید و در طول مسیر برند شما روز به روز ارزشمند تر و قدرتمند تر خواهد شد و این فرایند در طول یک بازه زمانی اتفاق می افتد به شرط این که رها نکنید و مستمر مسیر خود را ادامه بدهید.

صحبت اصلی ما این بود که چگونه محصول خود را بفروشیم؟ این سوال خیلی عمومی است و باید اول مشخص شود که شما چگونه می خواهید فروش انجام دهید آیا به صورت عمده می خواهید بفروشید یا به صورت تک؟ به همین دلیل ما در این جا موارد مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم.

چگونه محصولات خود را عمده بفروشیم؟

مسلما شما یک تولید کننده هستید و سود بیشتر شما زمانی است که بتوانید محصولات خود را به صورت عمده و در تیراژ بالا به فروش برسانید.

به عنوان مثال شما تولید کننده محصولات شوینده هستید و فروش عمده می تواند در سود شما نقش مهمی داشته باشد.

برای فروش محصولات به صورت عمده شما باید فاکتورهای زیر را برای خود ایجاد کنید:

  1. به روش های مختلف اطلاع رسانی کنید که شما تولید کننده هستید و در حال تولید محصول خود هستید؛
  2. محصولات خود را به مرکز عمده فروشان و پخش شهر خود ببرید و با معرفی محصول خود با سوالات و انتقادات آن ها آشنا شوید مسلما می توانید محصول خود را ارائه کنید و به فروش برسانید؛
  3. سعی کنید محصول خود را با کیفیت مناسب و قیمت مناسب به فروش برسانید، در ابتدای کار به دنبال سود زیاد نباشید و بیشتر به دنبال معرفی محصول خود باشید؛
  4. سعی کنید حتما از محصول خود استفاده کنید و به چند نفر دیگر هم بدهید که استفاده کنند و نظر مثبت و منفی آن ها را جویا شوید؛
  5. برای خود چند مزیت رقابتی نسبت به رقیبان ایجاد کنید، با دقت در جزئیات، نقاط منفی رقیبان خود را شناسایی کنید و از آن برای ایجاد مزیت رقابتی برای خود استفاده کنید؛
  6. محصول تولیدی خود را قبل از استخدام ویزیتور توسط خود یا یک نفر مطمئن به فروشگاه ها ببرید و با ارائه مزیت های رقابتی خود و بازخورد فروشگاه ها نسبت به محصولات شما اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید روند بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید؛
  7. از بازار محلی و منطقه ای در شهر خود استارت بزنید و سعی کنید محصول خود را به تمامی فروشگاه ها و مراکز پخش معرفی کنید؛
  8. حتما در انتخاب بسته بندی محصول خود دقت کنید و سعی کنید بسته بندی زیبا و شکیلی برای محصول خود ایجاد کنید؛
  9. محصول خود را در شبکه های اجتماعی معرفی کنید و سعی کنید روی یکی از شبکه های اجتماعی تمرکز کنید؛
  10. از تمامی سایت های آگهی رایگان استفاده کنید؛ با یک سرچ در گوگل لیست کامل سایت های آگهی رایگان برای شما مشخص می شود؛
  11. با ایجاد مزیت هایی از جمله هدیه، قرعه کشی، افزایش درصد سود و… فروشگاه ها را ترغیب به همکاری کنید؛
  12. با استخدام ویزیتور محصول خود را به صورت گسترده در شهر خود معرفی کنید؛
  13. به نحوه فروش و بازاریابی رقیبان خود نگاه کنید و الگو بگیرید.
کلیک کن به کارت میاد!  دستگاه لیبل زن شامپو

 

چگونه محصولات خود را در دیجی کالا بفروشیم؟

اگر به عنوان تولید کننده فعالیت می کنید حتما سعی کنید محصول خود را در دیجی کالا ثبت کنید. سایت دیجیکالا یک امکانی را فراهم کرده است که فروشندگان می توانند محصول خود را که برند اختصاصی دارند را در سایت خود به فروش برسانند.

فقط کافی است در سایت آن به عنوان فروشنده ثبت نام کنید و محصول خود را  درج کنید. حتی اگر فروش نداشته باشید باز هم شما برنده بازی هستید زیرا محصول شما اگر در دیجیکالا معرفی شود در برند سازی محصول شما تاثیر بسیار زیادی دارد.

زمانی که مشتریان، فروشندگان یا مراکز پخش اگر محصول شما را در دیجیکالا مشاهده کنند به عنوان یک محصول شناخته شده از آن یاد می کنند و تاثیر زیادی در برند سازی شما دارد.

علاوه بر سایت دیجیکالا محصول خود را می توانید در سایت باسلام نیز معرفی کنید و به راحتی هم سفارش بگیرید و هم برند سازی کنید که ارزش برند سازی آن خیلی بیشتر از فروشی است که ایجاد می کنید.

چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم؟

اینترنت واژه گسترده ای است و شامل تمامی شبکه های اجتماعی، شبکه های ویدیویی و سایت های آگهی رایگان نیز می شود به همین دلیل باید در هر بخش با حوصله ورود کنید.

اما ما در اینجا یک روش عالی برای فروش بیشتر و برند سازی شما معرفی می کنیم که هم ساده است و هم زمان زیادی نمی گیرد ولی بازخورد خیلی عالی می توانید ایجاد کنید.

روش کار به شرح زیر است و کلا یک بار زمان شما را می گیرد:

  1. یک سایت فروشگاهی برای خود راه اندازی کنید؛
  2. تمامی محصولات خود را در سایت فروشگاهی با توضیحات، قیمت و مزیت های رقابتی ثبت کنید؛
  3. نماد اعتماد را در سایت اینماد بگیرید. (در ۱۰ دقیقه راحت می توانید بگیرید)
  4. درگاه پرداخت برای سایت ایجاد کنید؛
  5. در سایت ترب و ایمالز ثبت نام کنید و با شارژ کیف پول خود به سادگی محصولات شما در دو سایت ترب و ایمالز به نمایش داده می شود که منجر به برند سازی بیشتر محصولات شما می شود.
کلیک کن به کارت میاد!  خط تولید و بسته بندی روغن آفتابگردان

مواردی که گفته شد به صورت اینترنتی است و سعی شده روش هایی معرفی شود که کمترین هزینه ممکن و بیشترین بازدهی را داشته باشد که بتوانید بعد از احداث خط تولید در کنار فروش محلی خود برند سازی در حد گسترده را نیز داشته باشید.

قبلا کارآفرینان تازه کار سوال می پرسیدند که چگونه محصولات خود را در ترب بفروشیم و این ساده ترین راه کاری بود که در این جا توضیح داده شد.

چگونه محصول خود را در اینستاگرام بفروشیم؟

برای فروش و معرفی محصولات خود در اینستاگرام باید زمان بیشتری بگذارید و روش های زیر را دنبال کنید:

  1. پیج اینستاگرام خود را راه اندازی کنید؛
  2. ۳۰ تا ویدیو برای ریلز آماده کنید و روزانه یک ریلز مرتبط به محصولات خود ثبت کنید؛
  3. برنامه استوری روزانه در اینستاگرام داشته باشید؛
  4. پیج های عمده فروشان و فروشندگان مرتبط با محصولات خود را فالو کنید؛
  5. در پیج خود بلاگری کنید و برند، محصول و ادعاهای رقابتی خود را بیان کنید؛
  6. بعد از ۳۰ تا ۴۰ روز متوجه رشد پیج خود می شوید و مسیر را ادامه دهید.

 

شرکت فراز صنعت با بیشت از ۲۰ سال سابقه طراحی و تولید تجهیزات صنعتی هم اکنون انواع خط تولید مواد شوینده، غذایی و صنعتی را به صورت صفر تا صد راه اندازی می کند.

ما در این مقاله سعی کردیم برای کارآفرینان جدید که قصد راه اندازی خط تولید و کسب و کار دارند بتوانند محصول خود را به فروش برسانند و برنامه ریزی صحیحی در مسیر فروش ایجاد کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که صفر تا صد فروش محصول به همت و تلاش خود شما بر می گردد و شرکت فراز صنعت فقط در زمینه رفع چالش ها در مسیر تولید شما را کمک می کند اما هر جا که نیاز به راهنمایی باشد می توانیم مشاوره بدهیم.